Προσχολική ηλικία: Τι παιχνίδια να επιλέξω;

Η προσχολική ηλικία αφορά τα παιδιά ηλικίας από 3 έως 5 ετών. Είναι εκείνη η ηλικία όπου τα παιδιά ρωτούν συνέχεια, διερευνούν, ανακαλύπτουν, μαθαίνουν, λόγω της τεράστιας αύξησης του ενδιαφέροντος να αντιληφθούν πώς λειτουργεί ο κόσμος μας. Σύμφωνα με την UNESCO (1961) είναι ανάγκη το περιβάλλον να εξασφαλισεί σε κάθε παιδί, από την πιο μικρή του ηλικία, την κατάλληλη εκπαίδευση για την πνευματική, ηθική και σωματική του εξέλιξη.

Ποια είναι η σημασία του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία;

Κατά την προσχολική ηλικία, το παιχνίδι είναι το μέσο μέσα από το οποίο το το παιδί μαθαίνει, διασκεδάζει, γνωρίζει, κοινωνικοποιείται και αναπτύσσει διαρκώς τον πνευματικό και συναισθηματικό του κόσμο. Ανεξαρτήτως μορφής παιχνιδιού, ο κύριος στόχος είναι να αναπτύξει το παιδί τις κατάλληλες δεξιότητες και να βρει τα μέσα να εκφραστεί αλλά και να δημιουργήσει!

Για τα παιδιά το παιχνίδι είναι το πιο συναρπαστικό μέσο εκμάθησης αλλά και προετοιμασίας τόσο για την σχολική ζωή όσο και για τον κόσμο! Μέσα από το παιχνίδι, πέραν από τον εκπαιδευτικό του χαρακτήρα, τα παιδιά στην προσχολική ηλικία αντιλαμβάνονται την έννοια του μοιράσματος, αλλά και τον ορίων. Μέσα από την γλωσσική και συναισθηματική τους ανάπτυξη καταφέρνουν να εκφραστούν και να επικοινωνησούν. Να δομήσουν την προσωπικότητα τους, αλλά και να χτίσουν νέες γέφυρες επικοινωνίας με τους ενήλικες.

Πώς επιλέγουμε κατάλληλα παιχνίδια για την προσχολική ηλικία;

Μέσα από το ελεύθερο παιχνίδι, τα παιδιά πειραματίζονται. Άρα το μόνο που ζητούν από εμάς είναι να τους δώσουμε τα κατάλληλα εφόδια, αλλά και τον χώρο να μπορέσουν να το πετύχουν. Στην προσχολική ηλικία διαλέγουμε παιχνίδια για το παιδί μας, τα οποία μπορούν να είναι δημιουργικά ή να μιμούνται τις δραστηριότητες των ενηλίκων στο περιβάλλον, αλλά και των μεγαλύτερων παιδιών (αδέρφια, συγγενείς, φίλοι). Μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού το παιδί θα μπορέσει να ξεκαθαρίζει τις ιδέες, τα συναισθήματα και τις σύνθετες πράξεις. Μέσα από τα νέα περιβάλλοντα που μαθαίνει να κινείται, όπως είναι το σχολικό πλαίσιο η/και η παιδική χαρά, ξεκινάει να διαχωρίζει τις αισθητηριακές, κινητικές, γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες του. Μέσα από καινούρια και πιο πολύπλοκα αντικείμενα που γνωρίζει, μαθαίνει νέα ενδιαφέροντα και αναπτύσσει ικανότητες που το προετοιμάζουν και ενισχύουν τις σχολικές δραστηριότητες.


Πηγή: Μαρία Φούντα Ιδρυτικό Μέλος allaboutparents.gr | Positive Parenting Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας | Σχεσιακή Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια Παιδοψυχολογία & Ψυχολογία Εφήβου 

allaboutparents

Write a comment

Please login or register to comment